Wednesday, June 3, 2009

.:maRi beRcERiTa:.

huhu..rasanyer dah lama aku x post citer2 ttg hidupku dan pemikiranku..lately asyik buat tag n post benda2 simple jer, tu pun juz nk pastikan blog ni x berhabuk..

ok..final exam da berlalu, tp official result x kuar lg..tp rasanyer alhamdulilah, aku berjaya tamatkan pengajian aku..4 tahun beb..hehe, n title aku sbg seorg pelajar pun cam dah beransur hilang, and detik yg ditunggu2..ogos nanti pun cm da dekat..i'allah akan ku genggam segulung ijazah..amin

so bila da bukan lg seorg student..sibuk la plak nk cri kerja..x kan la tanam anggur jer kat umah..resume demi resume ku hantar..dgn harapan adalah yg ter"sangkut"..sb dlm kegwatan ekonomi ni..xleh nk memilih keje sngt..hehe, so smtra waktu ni..nk tggu kerja dtg cri aku, myb sb sygkan UM lg kot..maka jdlah aku RA lecturer ku buat smtra wktu ni..bak kata org, isi masa yg terluang..hehe

and bila da ada keje..kena cr umah sewa..aku kan anak muda yg merantau di negeri org..kalu dulu masa bljar, xpe la ada kolej kediaman tuk didiami..skrg zaman bkerjaya, perlu menyewa rumah kat luar..bukan main susah lg nk dptkn umah sewa..nk2 dkt area2 yg public transpot nyer senang nk dpt..tp alhamdulilah, dpt gak umah sewa..kt area VISTA, wlpun b4 dis aku penah ckp, klau bleh x nk dok area tu..crowded n kebersihan dia kurg ckit..tp nk wat cmne, susah nk dpt umah sewa..so i've decided, smtra wktu ni..dok dulu ctu..then pelan2 cr umah bru..hehe, xkan la nk menompang jer kat blik dak2 ni kt 2nd..huhu

n ahad ni aku da boleh mula msuk ke umah sewa tu..n hopefully aku boleh biasakan diri ngn persekitaran bru n kwn2 bru a.k.a housemate ku..da la diorg suma tu abg2 yg da bekerja sumanyer..hopefully ok la kot..pray the best 4 me k..ape2 pun, misi memburu kerja n umah sewa yg better harus dteruskan..untuk kesenangan di kemudian hari kelak..hehe

5 comments:

fairuspeng said...

selamat menempuh alam baru...
nak masuk umah sewa peng pun boleh.. julai nanti ada satu kosong..hihi

diyadeary said...

mencari rmh sewa mmg bkn kerja yg mudah. hehe. i have master in that! LOL!

hopefully the abg2 itu sume okay2 sokmo. selamat kerja bersama en. zabidi. heheehe.

P/s: nanti blanja ak steamboat ye! haha.

asrulnizam said...

peng: owh ye ke..tp sy berdua..ngn hamdan..hehe

dhiya: btol2, susah gla..i'allah nant akan ku belanja mu..

i-think-u-noe-me (^_^) said...

knapekah hamdan brada dicnie.?ingtkn brada di ganu...ooo..ble nk wat hse warming..ahaks~

asrulnizam said...

umah ni x seswai..
tggu da ada rumah yg lg better envrmnt n org nyer..
bru bleh k..hehe