Wednesday, December 30, 2009

.:qUesTiOn wiThoUt aNswEr??:.

Bila nk berdua?? Awak da couple?? Blaa,blaa,blaa…

Hurmm..bg aku itu suma adalah soalan bonus..soalan yg x putus2 diajukan pd ku..x kira lah sama ada drp ahli keluarga sendiri mahupun rakan taulan..sampai da x tau mcm mana nk susun ayat membalas setiap pertanyaan yg diajukan..

Soalannyer nmpak tersangat la simple..tp bukan mudah untuk digarap jwpnnya..Kalo korang ingat lg..banyak post2 terdahulu pd permulaan blog ini berkisarkan luahan2 hati yg x tenteram kononnya..byk la pengakuan dan sindiran yg diutarakan...ianya luahan ikhlas kata hati aku..terhasilnya post2 sedemikian adalah disebabkan hati dan perasaan yg bercelaru, akal yg da buntu ditambah pula masalah yg menimbun..tp itu suma mungkin cabaran dan dugaan yg mematangkan aku..

Berbalik pd topic..berdua atau bahasa pasarnyer ‘couple’..xde seorang pun yg akan menafikan yg mereka x nk or x akan couple..melainkan smthg wrong somewhere dgn diorg..tp jgn ingt nk couple adalh senang, melainkan korng couple tok suka2..bawa pompuan ke hulu ke hilir, then bila da puas minta clash or tinggal cmtu jer..itu lain cter..(kalo ada yg terasa, maaf..bkn nk sindir sesape..tp ini hanyalah pendpt aku semata2..)

Apa yg aku maksudkan..couple bersama seseorng yg begitu istimewa untuk kita..sehinggakan ianya dpt menghadirkan kebahagian dlm hidup kita..bkn main tangkap muat jer..so point ini lah yg selalu aku gnakan dlm susunan ayat yg tiada kekemasan dlm menjwb soalan2 yg diajukan tentang couple..

Sb bagi aku..aku belum betul2 berjumpa dgn seseorng yg istimewa dlm hidup aku..so buat apa aku nk paksa diri ini untuk mencintai seseorng yg aku rasa bkn untuk aku, semata2 untuk mendapatkan title couple itu..ianya sama sekali tidak wajar diperlakukan..

Dan aku bknnya memilih, ataupun cerewet sangt dalam memilih pasangan..wlpun aku sememangnyer cerewet dlm segala hal orngnyer..tp dlm kes ni, aku sekadar ingin mendapatkan seseorng yg btol2 memenuhi criteria penting yg aku idamkan..disamping memenuhi permintaan ibu tersayang..mungkin korng boleh ckap yg aku anak emak..sb nk cari awek/isteri pun nk ikut ckp mak..tp cb korng fikir..ibubapa adalah orng yg paling bnyk berkorban untuk kita, dlm apa jua keadaan sekalipun..so x kan lah kita x boleh nk berkrban walaupun sedikit..

Bagi aku, mak aku da byk sngt berkorban untuk aku..so apa salahnyer aku pula berkorban untuk dia..walupun dia sebnrnya tersngtlah brtolak ansur orng nyer..dan x kisah pun kalo x dpt apa yg dia harapkan..ttp selagi terdaya aku memenuhi hasratnya..apa salahnya aku mencuba..x salahkan??lgpun aku masih muda..pelan2 cari..

Tp itu suma hanyalah garis panduan yg aku gnakan dlm mencari seseorng yg mungkin diciptakan untuk aku..kita manusia, insan yg lemah..hanya pandai merancang..tp DIA yg menentukan..dan yg paling penting, kita mesti ingt..x semua yg diciptakan adalah sempurna..aku sendiri byk kelemahannya..itulah fungsinya mendapatkan pasangan yg boleh saling melengkapi antara satu sama lain..i’allah..

So apa jwpnnya????

Senang cter..fokus kerjaya dulu..berkawan sambil kenal hati budi masing2, I’allah kalo ada jodoh..adalah tu..jgn pkir byk sangt, buka mata, buka hati..terima seadanya..sesungguhnya DIA maha mengetahui siapa yg terbaik untuk dirimu..amin..

p/s: mungkin korng tertnya2 nape tetiba aku post bnda2 ni..actly baru lepas kena soal siasat dgn fmly..(mak n my csn)..so alang2 ada masa rasa nk post plak bnda ni..lega ckit fikiran..huhu

5 comments:

diyadeary said...

Asrul, if orang tanya lagi, jawablah, "esok"! haha...

p/s: ibu cam cool je aku single. (T_T)

eRiN said...

hahhahah. serves you right. awak pon selalu tanya soalan tu. the question return back to u laaaa, nasib my family (as in mum, sibling, or dad) tak tanya that silly question. kalau aunties uncles can be ignored je, Jawapan paling selamat. owh nak sambung blaja.

Lets find true love, the more sincere and what we can manage to handle. So WHAT LOVE IS????

ATIE said...

'Sb bagi aku..aku belum betul2 berjumpa dgn seseorng yg istimewa dlm hidup aku..so buat apa aku nk paksa diri ini untuk mencintai seseorng yg aku rasa bkn untuk aku, semata2 untuk mendapatkan title couple itu..ianya sama sekali tidak wajar diperlakukan..'

aku setuju! haha..

asrulnizam said...

dhiya: x baek menipu..hehe[sejak bila la plak aku baek..hehe]

erin: i tanya suka2 jer..nk korek gossip..hehe, tp lama2 makan diri..huhu

tina: btol kan..

-m3- said...

suke the phrase too...really true
=)
the time will come tho...
good luck!
hehe...