Thursday, December 31, 2009

.:sUka dUka 2oo9:.


macam x terasa..tup..tup..da nk masuk tahun baru 2o1o..rasa macam baru smlm masuk tahun 2oo9, sedar2 kita akan kehilangan tahun 2oo9..dan lembaran tahun baru 2o1o bakal dihamparkan..azam yg ditanam untuk tahun 2oo9 entah tertunai ataupun tidak..namun, azam tahun baru 2o1o..tetap perlu ditanam, agar perjalanan tahun baru ada hala tujunya..

tahun 2oo9..

noktah perjalanan aku sbg seorng siswa..setelah segenggam ijazah berjaya ku genggam.. melangkah pula ke alam pekerjaan..dunia yg penuh mencabar..pelbagai dugaan dan cabaran telah ditempuh..pelbagai ragam dan karenah telah ku fahami..apa pun, langkah terus diorak demi mencapai apa yg terbaik untuk diriku..kerana semua orang inginkan yg terbaik untuk diri mereka..begitu juga dgn aku..

apa yg pernah berlaku biarkan berlalu..belajar dr setiap kesilapan lalu..perbaiki diri apa yg termampu, agar aku terus mampu berdiri..mencapai apa yg ingin dimiliki..

suka dan duka sepanjang 2oo9 mencoret seribu satu kenangan yg akan sentiasa dikenang..setiap yg berlaku ada hikmahnya..disamping mengajar dan mematangkan kita semua..supaya hari2 yg bakal ditempuh tidak lagi diulang dgn kesilapan yg sama..

1 comments:

diyadeary said...

happy new year, abe sero!