Monday, November 28, 2011

.: bEruBaH?? :.

..honestly i'm hepy wth my life now, buat apa yg aku suka..atur masa ikot aku suka, xde nk terikat ngn sesape, xperlu nk consistently mesej/call sesape or extra take care hati sesape..
**but be careful boy, hati org sekeliling sentiasa kna jaga, jgn membuta tuli bila berckp or act smtg!!

next is: YES i'm still SINGLE yet NOT AVAILABLE and i never let myself being AVAILABLE..eventhough i dun even have anyone SPECIAL in my life!! hurmm, adakah ini ego nama nyer?aku pun x tau..but i juz can't let anyone selami hati aku, dats d worst problem ever!!

mungkin pernah kecundang dlm CINTA membuatkan aku serik, tp aku x rasa itu punca nyer..belum jumpa calon yg seswai??maybe YES !! tp masalah nyer aku yg memagari diri sendiri drpd dihadiri cinta!! tp pernah juga aku membuka nyer, nearly 4 yrs it was opened..tp mungkin aku buka pd tetamu yg salah..end up with nothing!!

arini my senior/mentor kt opis ask me:

"..asrul, sy ada calon tok awak (actually hnya beberapa org kt exxon noe that i'm single!!bcoz i told others dat i've taken!! ~ this is serious super duper stupid!! i dunno why, but i juz can't let anyone, i mean gurls dekat ngn me first.. ), sy nk kenalkan cousin sy ngn awak..nk x??sy rasa korg cam seswai.." **lebyh kurg cmni la convstn die..okeh!!

..dia trus ambil ipad, log in FB dia tunjuk gmbr cousin dia tu..

yes i admit, she's beautiful!! part tyme model syarikat tudung yg popular gak la, beza umur setahun jer!! kalo da nama nyer model **wlpun model tudung** ofcos appearence dia pun menarik kan..kira all in package la laki tengok!! okay xnk elaborate lebyh2!!

so apa yg korg rasa aku jawab dgn pelawaan sebegitu??

trust me or not, my answer is: yup, cantik!! tp x pe kot kak..cam x seswai ngn saya jer, bkn jnis yg sy cari kot..and reaction my frenz yg ada kt ctu; weren't agreed wth me!! belum kenal da tolak..yes they are so true, tp aku rasa..aku lagi mengenali siapa aku!!

bkn yg cantik aku cari!! aku hanya mahu seseorang yg sudi menerima aku seadaanya, saling memahami, saling melengkapi..dpt seseorg yg cantik such a bonus, such a gift from HIM for me..yes, aku belum kenal gadis itu, sekadar tengok gambar kt FB then aku da tolak, pehal??atleast cb kenal dulu then bru decide..

tp sejujurnyer hati ini merasakan aku tidak layak untuk dia!! dia boleh dpt LELAKI yg lebih hebat dri aku..she has look!!

tp persoalan nyer:
samp bila harus aku begini??setia menangkis apa jua yg hadir dihadapan aku!! i need to moving on??rasa nyer da lama moving on..still berharap pd yg lama?rasa nye x!! always comparing??rasanyer tidak juga..so apa msalah nyer?cer citer..knp sngt susah nk accept seseorang dlm hidup ini..atleast ONCE!!

mungkin jnis aku yg x jeles ngn rakan2 yg bahagia ngn psgn kekasih masing2, n mungkin juga bkn priority aku untuk fikir pasal kawen..so indirectly, block my mind to think about LOVE!! tp kejap..tipu la kalo x rasa apa!!

adalah rasa untuk memiliki..but it doesnt mean i need to force myself to find someone immediately!! a frenz told me: jodoh tak kan datang kalo ko x cari!! totally agree, tp honestly aku sndri x tau cmne nk cri..so far yg aku cari, suma x jdi..so hanya berdoa pd-Nya mampu aku lakukan, moga dikurniakan yg seadaanyer untuk hambanyer..

perlukah aku BERUBAH??menjadi lebyh open minded?? yg sudi mencari dan mencuba..
**let it floating in my mind..

p/s: aku minta maaf ngn my senior for my answer, before blik keje td..it doesnt mean her cousin tak cukup cantik/perfect sbgai calon isteri..its juz me dun have CONFIDENT to have such a beautiful and talented wife as she is..**wife katenyer, gila advance!! haha..and alhamdulilah, she respect my stand!

4 comments:

ATIE said...

pjg! dan aku baca sampai abes....hahaha


alalala..asrul..nape jd mcm ni? jgn tutup lama sgt. yes. belom cuba blom tahu.. xperlu berubah, just bukak sket hti ko.. mgkin yg ko rasa xsesuai untuk ko tu sbnarnya sesuai...

dsebabkan aku rsa kita ni hmpir sma (bce apa yg ko tulis jd cm aku tulis dr hti aku plak)aku yakin, one day mesti ko jumpa a person that suit u very much. masa tu ko mesti xkn teragak2 dan akan berusaha untuk dptkan dia.

tp kan. ko jgnla nk tgu je.. aku pompuan xpe. ko laki, pompuan jatrang nk wt first move. alert la ng org sekeliling kau. mana tau jugak yg dpn mata tu sbnrnya jdoh untuk ko, tp ko xpasan.

ape pun, buka la sket hati tu.. jgn x fkir sgt..hee

all the best. aku doakan yg terbaik untuk ko.. ;p

cerimanis said...

xthu nak cakap..nk nasihat lg la xreti!!!doa banyak2 supaya ditemukan calon y sesuai!!

btol kak tina ckp...abg asrul tu laki!!!cuba la berusaha!!!skit!!heeeeee

pe2 pon all the best abg asrul!!! jgn tension2!!! myb jodoh xsampai lag!! :)senyum2!!

asrulnizam said...

tina: hehe..aku pun x sedar aku type pnjg berjela!!

nway, bkn x buka langsung..buka jer, tp mybe to a wrong person..n juz realize aku sbnrnyer x paham dgn apa yg aku cri..dats why aku relax2 jer dulu..

psl snr aku tu..bkn x nk cba, tp aku rasa org yg tunjuk x match ngn org kg mcm aku..byk nk kena pkir before decide smtg..hihi

thanks sudi baca n bg advice!! =)

asrulnizam said...

amy: i'allah sama2 kita doa dipertemukn jodoh yg seswai..

tp sy x tension pun pasal ni, relax2 sudey..i'allah sy berusaha buka hati & n buka mata luas2.. hihihi