Thursday, April 8, 2010

.: BUNGA peNgusiR stReSs :.

post title xde kaitan xleh blah..haha

yeah..i’m home..best sekali sekala dapat balik spend time ngn family kt umah..eventhough baru last week my mum dtg KL, sb nk g KK, da g jumpa dia kt airport..but perasaan jumpa kat umah lg best..bila blik umah jer, seolah2 semua maslah hilang, wlpun mgkin untuk seketika..myb bla blik KL nanti semua tu akan kembali membebankan kepala aku blik..tp sementara aku boleh lupakan semua prob tu..then why not aku amati peluang yg ada sebaiknya..

“walau aku senyum bukan beerti aku selalu bahagia dalam hari..

ada yg x ada di hati ini, dijiwa ini hampa..

namun ada saja cobaan hidup seakan aku hina..”

berbalik kpd nape aku blik kg, actly x rancang pun nk blik dis week..disebabkan ada exam SPA, n pusat peperiksaan aku lak kat Kelantan, so inilah peluang nk blik..aku mmg da cuti 2 hari, n aku apply lak addtnl 2 days cuti..so lama la ckit balik dis time..bercakap pasal nape aku nk ambil gak exam SPA setelah ditanya beberapa kawan yg peka perihal hidup aku, hehe..sedangkan aku sudah punyai kerja yg boleh dikatakan sudah stabil untuk diriku..ttp masih sanggup nk g exam SPA hanya untuk beberapa post yg ditawarkan langsung x related ngn study field aku..

YES!! Ofcourse u’re so true..but kena ingt, aku pelajar tajaan JPA..kang x g exam ntah apa plak jadinya..yg keduanyer, aku rasa keje government lagi menjamin masa depan kot..semua org berebut rebut nk masuk gvrnmnt, kenapa tidak aku..n walaupun post yg ditawarkan langsung xde kaitan ngn aku belajar..tp bidang pentadbiran jga minat aku..sementelah pernah terlibat dlm bidang ini semasa belajar di universiti dulu..

dan berkongsi pasal kerja aku skrg..YES!!definitely aku suka kerja yg aku buat skrg..group environment pun best, my colleague pun sempoi2..sejujurnya aku suka..job scope dia pun ok..Unfortunately, aku rasa aku belum dapat adapt ngn environment working on shift..itu saja masalah aku skrg..and to be honest, aku terasa sngt sunyi..sb cuti x sama ngn member yg lain..nk g mana2 pun sorng2..n sngt susah nk manage cuti incase ada apa2 event or family matters..sb weeknd pun kena keje..itu cukup menekan hidup aku skrg..

aku rasa ini semua berpunca kerana cara hidup aku sebelum ini sngt bertentangan dgn cara hidup yg aku lalui skrg..dan aku amat berterima kasih kpd mereka2 yg setia memberi nasihat dan sokongan untuk aku..dan ada btulnyer nasihat sesetgh drpd mereka yg ingin aku cuba membiasakan diri dgn semua ini..tp sampai bila??aku rasa no point cuba tipu diri aku untuk buat sesuatu yg sememangnyer aku x suka..

apa pun..inilah hidup..umpama roda..x selalunyer gembira menyebelahi kita..dan x selalunyer hanya yg indah2 dijanjikan untuk kita..pasti ada waktu dan ketikanyer kegusaran yg mendatangi kita..itulah lumrah kehidupan..samada aku kuat mendepani nyer atau tidak..aku berserah pd-Nya..apa yg termampu aku lakukan skrg, berdoa spy ditunjukkan jalan sebaiknya untuk aku meneruskan hidup ini..i'allah..amin!!!

3 comments:

ATIE said...

chaiy0k asrul!=p

satu H empat N said...

huhu..well, tuh la dugaan bila dah kerja kan...
zaman blaja dlu kta bleyh lagi memilih n organize jadual sendiri..
tp dah kerja, kte kena ikut jadual....

anyway...
all d best la dgn exam tu...

asrulnizam said...

tina: tq2..

hannan: exam da lepas la..hehe
nway, thanx..