Wednesday, April 21, 2010

.: i'M sHocK :.

huhu..actly i'm quiet shock selepas mendengar beberapa berita yg x penah disangka2 akan berlaku..berita yg boleh dikatakan x masuk akal, bila 1st tyme dgr, mcm haaaaaaaaaa??biar btol..hehe =p

tp bila pkir2 blik..inilah dunia..penuh dgn kejutan..

tp kan..walau aku try admit ngn berita2 tu..tp still x tercapai dek akal aku ni..huhu, berulang kali gak aku tnya blik si pencerita tu..juz nk cnfirm btol ke apa yg aku dgr ni, or i'm juz dreaming..haha

namun, hakikatnya..aku terpaksa akur bahawa berita itu mmg benar..!!(ayat poyo x leh blah..hahaha =p)

mesti korg tertanya2..berita apa..!! nk tau gak.. =) [siap buat muka comel gitu..] tp malangnyer, berita2 tersebut tidak dpt dikongsi disini n walau dimana2 pun..hanya untuk pengetahuan org tertentu shj..hehe, i'm sorry..but if u bribe me then i'll tell u..hahaha..boleh plak cmtu2..

so apa yg aku boleh kongsi ngn korg juz moral of the story..

dlm hidup ni..mulut jgn ckp lepas..sb kt hnya merancang, tp DIA yg menentukan..wlau bgaimana sekalipun kt menidakkan ataupun menafikan pd mulanyer..tp kalo itu kehendak-Nya..apa kemampuan kt untuk menghalangnyer..

and..

kdg2 life is so unpredictable..byk bnda yg kt x sangka and x jangka akan berlaku..dgn senang2 nyer ia berlaku..then sape yg patut disalahkan??..no one should be blame..!!cuma kt yg sepatutnyer sentiasa bersedia dgn apa jua kemungkinan yg akan berlaku..krna semuanya atas kehendak dan kebijaksanaan-Nya..

p/s: ini juga pesanan untuk diri aku sendiri..peace..!! =)

10 comments:

eRiN said...

nak tau jugak~ (sambil buat muka comel) owh anyway dah bribe awak pon tadi..... so apa lagi tak gheti2>??>

Anonymous said...

agree that life is unpredictable. and btw, muka saya mmg cute dah. so xyah buat..hehee

p/s: teka sape ;p

asrulnizam said...

erin: haha..nk tau ker??bkn ke u x suka ambil tau pasal org yg u x kenal..hehe

nant bila i ckp, then perkataan ni kuar:

"ada aku kesah??pergi mampus la weh..hahaha"

asrulnizam said...

anonymous yg x berapa nk anonymous:

the way u write pun i da boleh hidu..
nk i announce kt cni jgak ke??hehe =p

dot3 malas sign in said...

ches, gne ayt memancing
keji...huhu

asrulnizam said...

dot3: mana ada, hahaha =p

eRiN said...

tipu! mana ada ayat pegi mampos tu. laaa takk kenal ke??? ughhhh~ ok tak perlu. menyesal buat muka comel

asrulnizam said...

erin: ada..!!but depends on situation rite??hehe

yup..u x kenal..xpe la, practice wat muka comel..hikhik.. =)

diyadeary said...

wah wah.. pandai mintak bribe pulak ye...

asrulnizam said...

its juz word dhiya..haha